17.03.2019
JAK Całe pokolenie rozwija się w technologii ekranu dotykowego, coraz więcej funkcji ręcznych jest zastępowanych przez przesuwanie.
Jednak w kokpicie samolotu - pomimo ogromnych inwestycji w badania dotykowe przez głównych graczy - mechaniczny przełącznik nie zniknie.
Kokpity samolotów są domem dla setek przełączników, zaprojektowanych z różnymi teksturami, wysokościami, rozmiarami lub kształtami. Różnice są zamierzone - piloci rozwijają „pamięć mięśniową” podczas treningu, która ma kluczowe znaczenie dla ich szybkiego i dokładnego wykorzystania w sterowaniu kokpitem.
Niektóre przykłady różnych przełączników obejmują przyciski do uruchamiania procesu automatycznego, przełączniki przełączające dla funkcji włączania / wyłączania, przełączniki obrotowe lub kołyski dla przełączników trybu i potencjometry do precyzyjnych regulacji.
Gdy ruch powtarza się raz za razem - np. Podczas prowadzenia samochodu lub grania na fortepianie - mózg przechowuje pamięć zadań do wykonania przez mięśnie. „Pamięć mięśni” prowadzi do tego, że często ćwiczone sekwencje stają się automatyczne; są niesamowicie wydajnym rodzajem nauki.
Kiedy piloci wykonują ustawienia kokpitu przed lotem i konfigurują podejście, używają sekwencji zwanych „przepływami” - dziesiątki kroków wykonywanych z pamięci mięśniowej.
W „przepływach” samolotów ręka pilota podąża według ustalonego schematu za sterami samolotu. Niektórzy piloci donoszą, że wciąż mogą powtarzać przepływy, których nauczyli się 30 lat wcześniej podczas szkolenia.
Przełączniki mechaniczne są rozmieszczone w kolejności, w której zabezpieczają te przepływy; pilot może więc wykonywać skomplikowane sekwencje w ciągu kilku sekund - ciągnąc dźwignie, przerzucając przełączniki, przekręcając kluczyki i naciskając przepustnicę. Każda akcja jest nagradzana mechanicznym ruchem lub dźwiękiem.
Jest też problem turbulencji. Każdy, kto na wyboistej trasie przeszukał tablet, może docenić, jak turbulencje mogą zagrozić bezpieczeństwu lotu. Jeśli twój napój podczas lotu rozlewa się, wyobraź sobie próbę użycia ekranu dotykowego - pilot, którego głowa uderza o sufit, może bezpiecznie i bezbłędnie regulować przełączniki i pokrętła, nawet w turbulencjach.
W najgorszym przypadku sytuacji awaryjnej niezbędna jest pamięć mięśniowa pilota - wraz z dotykową informacją zwrotną przekazywaną przez przełączniki mechaniczne. Właśnie ta pamięć sprawia, że ręka pilota trafia w odpowiednie miejsce, gdy jest potrzebna, nawet bez patrzenia. Podczas rzucania kilkudziesięciu przełączników - szybko - w sytuacji awaryjnej kluczowe znaczenie ma sprzężenie zwrotne przełącznika. A rzucony przełącznik można szybko zweryfikować po krótkim spojrzeniu.
W połączeniu z zewnętrzną szansą na awarię komputera - co się stanie, jeśli ekran dotykowy „ulegnie awarii”? - tradycyjne przełączniki mają oczywiście przewagę.
Tak więc, chociaż technologia ciągle się rozwija, w zastosowaniach lotniczych najważniejszym priorytetem jest bezpieczeństwo i niezawodność. Przełączniki takie jak te dostarczane przez Nexus dla przemysłu lotniczego sprawdzają się wielokrotnie.
Na przykład firma Electronic Hardware Company z Nowego Jorku dostarcza w USA największą gamę gałek z tworzyw sztucznych do samolotów, plastikowych gałek, przyrządów i gałek wojskowych. Jej dystrybutorzy w USA to Associated Aircraft Supply Company i Align Aerospace, a jej produkty są znane pilotom na całym świecie.
Nexus dostarcza produkty EHC do Wielkiej Brytanii, Irlandii i Europy i może współpracować z inżynierami i projektantami, aby skonfigurować idealne rozwiązanie.
Aby przeglądać nasze produkty EHC, kliknij tutaj http://nexuscomponents.co.uk/Manufacturers/Products/EHC
Zdjęcie autorstwa Blake Guidry na Unsplash